torsdag, december 09, 2010

Hemlängtan..

Jag har inte haft mycket hemlängtan alls under de 3 månaderna jag varit här men denna helgen har jag varit sjuk och söndagkväll så slog det mig. Jag fick veta att mormor är inne på sjukhuset och det gjorde mig väldigt orolig. Jag mådde fortfarande ganska dåligt efter helgen på måndagen men jag gick ändå till skolan. Under 2nd period så mådde jag inte alls bra och så gick jag till skolsyster och då bröt jag ihop. Jag tänkte på mormor och familjen hemma i sverige och jag började gråta och jag kännde mig väldig sjuk sammtidigt. Min värdmammas kompis kom och hämta mig i skolan och när jag kom hem så grät jag ut och Anna tröstade mig. Sen försökte jag få mamma och pappa in på skype för jag ville prata med dom. Jag pratade med mamma mer än en timme tror jag. Jag stannade hemma på tisdagen oxå för jag kännde mig fortfarande dålig men på morgonen på tisdagen kännde jag mig mycket bätte och hade lungnat ner mig massor. Jag pratade med mamma, pappa, jocke och Mischa, och det var som vanligt igen. Det är alltid skönt att prata med dom och jag saknar dom MASSOR men jag vill inte åka hem, önskar bara jag kunnde vara hemma i ngra timmar och sen komma tillbaka ..
Nu mår jag mycket bättre och är inte sjuk längre, men kommer nog alltid ha lite hemlängtan i mig. det måste man få ha. Fast nu ska jag njuta av tiden här för när det är dax att åka hem kommer det vara JÄTTEsvårrt att säga hejdå och lämmna alla här!! :'(


Mormor :D

3 kommentarer:

  1. Tack min älskade lilla dotter för allt gulligt du skivit och det var skönt att höra att du mår bättre nu.

    KRAMAR
    din lilla mamma

    SvaraRadera
  2. Lottis, jag blir så ledsen för dig!!!<3 Hoppas verkligen du mår bättre, saknar dig!!!<3<3<3
    Kramar: Bea

    SvaraRadera
  3. Känner verkligen medlidande när jag läser denna text! Har själv varit iväg från min familj ett tag och min morbror fick en hjärnblödning och ligger i typ koma. Jag är en tjej som är så att när jag får hemlängtan så bryter jag verkligen ihop! Men tiden går så sjukt snabbt och snart kommer du vara hemma igen och sakna alla "hemma" . Håller verkligen tummarna för dig och ska be för din mormor (är inte så överdrivet religös men jag vet att de funkar!) kram Carro 16 år från Uppsala :)

    SvaraRadera