torsdag, december 23, 2010

Xmas break

Hej
I fredags fick vi jullov. Det var ingen avslutning då, men vi gjorde verkligen ingenting i skolan på fredagen men det var väldigt skönt! Jag kom hem sent fredagkväll för vi hade en stor basketbollmatch då. Men jag kom hem och somnade direkt :)
Under lovet hittills så har det inte hänt så mycket, jag har mäst varit hemma. Jag blev bjuden på glögg och pepparkakor hos en svensk familj som bor här i Post Falls. Dom är jättetrevliga och dom har bjudit över mig på julafton på ett riktig svensk julbord :) När man åkte iväg så tänkte man inte riktigt på allt man skulle sakna men det kommer hela tiden, specielt under julen. Små saker som, dekorera sin egen julgran, risgrynsgröt, baka julgodis och bara vara runt sin familj och vänner. Det är det jag älskar med julen att man verkligen umgås med sin familj och det känns bra att jag är bort för jag skulle aldrig uppskatta det på samma sätt om jag inte varit här.
Här har vi en upp och ner julgran!! Neeej jag skojjar inte!! Den är seriöst upp och ner! xD

Men den svenska familjen är jättetrevlig och det hjälpte att komma över till dom på pepparkakor för att inte längta hem lika mycket.
Jag har spenderat en del tid med Korrin och lite kompisar för att Lucie dissa mig för caleifornia -.-

Men jag fick mitt paket när jag pratade med mamma här om dan och jag öppnade det och jag fick lite julklappar :)
tack Evor och Ingvar för julkort :)
Tack ina för alla vykort och Dadosarna och ina för pengar och smågodis!! :)
Tack farmor och farfar för tröja och skärp! :D
Och tack mormor för pengar och brev, (hoppas du får ditt snart) :D
Och tack Mamma och Pappa för pengar :D :D :D !!!!

Jag gjorde precis min egen risgrynsgröt och det var ganska svårt och det tog en lång tid men den blev riktigt bra :D Super gott!!


ni vill tro att vår julgran ska vara så här...!


... Men jag lovar den är upp och ner!!!


Min julstrumpa :) kommer säkert vara fylld med godis!!


Allas julstrumpor!! Vi har fullt hus :D


Jag har en egen liten glitter julgran i mitt rum :)


ser lite äkligt ut men här är gröten jag gjode all by my self :D

1 kommentar:

  1. kickidensnygga:)))))onsdag, december 29, 2010

    varför julgranen uppochner?!??!
    knasis! :) pusss

    SvaraRadera