fredag, september 24, 2010

En vanlig dag på PFHS.

Heeej

Tänkte härma Jossi med att skriva om en vanlig dag på Post Falls High School. Jag är väldigt dålig på att uppdatera för att jag har inte mycket exra tid, men idag är jag sjuk och hemma från skolan för jag har fått ett jobbig förskylning så nu har jag tid.

Jag börjar i alla fall dan klockan 5.30 när jag går upp till Korrins rum för att platta håret och sminka mig. Sen gör jag min frukost och min Lunch som jag tar med till skolan. Jag gör min lunch för i skolan måste jag betala med min värdmamma ska fixa så det är gratis men jag gillar att ta med min lunch för jag behöver inte köa i 10 min av mina 30 minuters lunch, så jag går bara direkt till ett bord och äter. Oftas sitter jag med min värdsyster men annars med de andra utbytesstudenterna eller med min kompis Breece. Så jag hoppar runt lite.

Först på morgonen har jag Us History och det är TRÅKIGT! Om jag är trött somnar jag alltid. Min historia lärare är snäll men han är ganska tråkig :(
Efter det har man 5 min rast och sen har jag A&P (Anatomy & Physiology (Human biology)) Då har jag en jättesnäll lärare som låter mig skriva på svenska om jag vet saker på svenska men inte på engelska så kommer hon google translate det senare :P Hehe hon tycker det är kul! Jag har lärt mig det mästa av det vi läser om men det svåra är alla medical words in english för det är så nytt.
Efter det har jag engelska med Mr. Hoskins, Han är rolig med väldigt läskig. Vi kommer skriva mycket Essays detta år och det är typ bäst! För jag har fått massa komentarer som, Men du låter ju inte som en utbytesstudent, din engelska är jättebra och jättestark. Oj är du från sverige?? Jag trodde du var hennes (Lucie, Utbytesstudent från frankrike) värdsyster :P Jag blir lika glad varje gång någon på pekar det. Men min skrivna engelska är sämmre än ALLT! Larissa som är från Brasilien kan skriva bättre än mig och hon läst engelska i bara 3 år. Men hon har problem med att prata och förstå så vi är helt olika. Men jag bryr mig med om utal och sånt för det är det jag använder mäst.

Men efter Engelska har jag lunch och efter lunch har jag Pottary (Jobba med Lera). Det är kul och där har jag många att prata med och skojja med. Jag och en kille som heter Drew har alltid färg krig och så hälsa jag på en kille igår och han sa att han hette Ryan och jag trodde han sa Dick så jag börja skratta och kalla honom dick och han blev jätteförvånad och trodde jag var otrevlig mot honom :P HAHA det var sååå kul!! :D

Efter det har jag Matte och då sitter jag framför en kille som heter Sean som alltid hjälper mig om jag har några problem :D
Och sen sista lektionen har jag Cardiofitt. Det är som idrott bara att vi gör med Cardio, Vi bränner fett :P

Sen måndag tisdagar har jag träning med dansteamet (som inte är bra:( ) och på onsdag och torsdag har Korrin träning så jag får skjuss hem mån-tis sen tar jag skolbuss eller väntar på Korrin eller så går jag till Megans skola och får sjkuss hem :D

Igår var jag hemma och Lucie och pluggade Engelska och det gick inte såå bra, hehe :P Men sen idag så vakna jag med världens huvudvärk och att jag bara kan andas genom munnen så jag stanna hemma idag och ska sova lite nu. Dutch ligger brevid mig i sängen och snarkar :P Han är oxå trött. Pratade nyss med Aaron om någon vill veta det, han är inte så intressant .. -.-


Matsalen! Borden är uppfälda för jag tog den innan skolan börja.


En TOM korridor i skolan.


Dansteamet!


Jag och Larissa på fotbollsmatchen :D

2 kommentarer:

  1. kickinajsastivärldenlördag, september 25, 2010

    liiilyyy! det e fett awesome att höra att det verkar vara så bra!
    här i gamla Sverige händer det inte muycket...
    saknar dii! pusss

    SvaraRadera
  2. Hello ther
    Mischa och jag tittar och läser om hur du har det i skolan och det verkar som om du trivs.
    Kramar och pussar från din mamma och din hund
    voff voff

    SvaraRadera