onsdag, september 01, 2010

Idaho

Hejsan, Förlåt att jag inte uppdaterar men jag har mycket att göra och så.

Okej.. Andra dagen i New York va kul, Vi fick se var world trade center stod, frihetsgudinnan och brooklin bridge. Det var kul och senare blev vi avsläppta i Soho och då fick vi shoppa och kolla runt i affärer. Jag köpte bara en parfym från Victoria secret som lukta jättegott, sen ville jag inte köpa mer för jag ville inte få övervikt. Sen flög jag från Newark med en finsk tjej som hette Enia till Denver, Colorado. Efter kanske en timme flög vi vidare till Spokane, och i spokane så kom min värdfamilj. (förlåt om min svenska är dålig men Korrin pratar med mig sammtidigt så det är svår att skriva i ett språk och prata i det andra)


Jag och några tjejer när vi väntar på en båt.


Frihetsgudinnan.


Det här är Enia, tjejen jag flög me!


On the way to Spokane :D!


Det här är när jag kom dit, jag fick en skylt och alla hade en skylt på sig som det stog tex. Idaho mom, eller Idaho sister. Det var gulligt :)


Gillar den här :) vi tog den innan vi åkte in i Idaho. (jag landade i WA)

Familjen är underbar och det är verkligen en Typical amarican Family, men det gillar jag.
När jag kom till huset så hade vi en grillfest och jag fick träffa Korrins kompis Peter och massa familjemedlemmars. Jag blev lite ledsen på eftermiddagen för att jag föestod att jag skulle vara här i ett år men jag är jätteglad att vara här men allt är nytt så det var svårt första dan. På kvällen fick jag träffa några andra av Korrins kompisar på ett ställe som dom brukar vara vid, och dom frågade massa konstiga frågor som om det finna några mörkhyade personer i sverige som prata svenska, Och dom tyckte det va jättecoolt att man fick drika från att man är 18 o.s.v. Men dom var snälla och pratglada, Och jag har fått höra flera gånger att jag inte har någon dialekt så dom fattar inte att jag är en utbytesstudent, dom tycker jag pratar bra engelska så det är ju bra! På kvällen skulle Korrin hjälpa mig packa upp och jag börja gråta och hon tröstade mig sen så ville jag vara ensam och då la jag mig på sägen och sommnade och vaknade i mitten av natten någon gång och fatta typ inte var jag var :P.

På morgonen så åkte vi till skolan och jag skulle få välja kurser och då valde jag Us history (det måste jag ta) och Engelska 3. Och så tog jag Math pre Calc. Och pottary (det är när man skulpterar med lera och det lät ganska kul. Och så tog jag en idrotts lektion som man har mäst yoga och sånt. Jag tog oxå Biologi, och en klass där man lär sig om skador och sånt men jag vill hälst byta ut den mot en baby class. Det är typ att man lär sig hur man tar hand om barn och så får man ha en gravid mage en vecka någon gång. Haha det lät kul och om jag får byta så har Korrin den men, den var full just nu så det var synd!

Senare åkte vi till Wallmart och köpte lite saker till mitt rum och lite mat. Till lunch så åt jag min första mac and chees, Det va gott. Senare åkte jag och korrin och shoppade och vi åkte till ett ställe och det var riktigt billigt där. Senare så åkte vi hem och åkte direkt till Cheer träning. Jag fick kolla på och så pratade jag med coatchen och hon va snäll men hon sa att dom har inga uniformers kvar men jag kanske kommer få va med och träna med dom i början.

Och nu är jag jättetrött för jag gick upp vid 8a och nu är klockan halv 12 på natten så jag ska sova. Korrin har redan sommnat men det är lungt. Sover i hennes säg inatt för hon ville ha sällskap och vi skulle kolla på en film men det gick inte så bra för hon sommna :P men det är lungt.. :D Aja God natt.



Korrin i skolan.


En korridor i skolan.


Korrins bil :)


Vi hittade en jättestor bh i en affär xD jag trodde det var trosor först men det är en trippel D som DDD.


Det här är Drago den ena hunden, Han är typ 1 år.



Här är Dutch. Han fatta inte va min kamera va så han lekte typ med den så jag fick jättesöta foton!

God natt

6 kommentarer:

  1. Haha jag tittade på criminal minds igår och då var dom i Spokane!! haha :D

    btw, vilken organisation åker du med?

    SvaraRadera
  2. Kul att se att du verkar ha det toppenbra.Jag längtar efter dig men samtidigt accepterar jag att du är i Idahoe och jag är säker på att du kommer att få en oförglömlig tid där.
    Massor med kramar mamma. Pappa hälsar så mycket!!! Mischa går in i ditt rum och ser ut att undra varför du ej är där.Puss från Mischa också!!!

    SvaraRadera
  3. Hej gumman!
    Kul att läsa om dina dagar. Trots att det är nästan 30-år sedan jag var där minns jag det mesta som igår. Jag valde bland annat US colony History, English (american litterature) och TV. Vissa dgr var jobbiga och jag längtade hem. På många sätt kändes mina am kompisar mkt yngre . . . de hade inte samma frihet som jag var van att ha . . . men det kanske har ändrats. Sköt om dig. Jag kommer sakna både dig och Bettan på alla danstävlingar. Kram Katti

    SvaraRadera
  4. Du verkar ju ha det superbra !!! Skönt !!! Det är verkligen kul att följa dej på bloggen. Längtar till N.Y när jag ser dina bilder. Kram !!!

    SvaraRadera
  5. kan du köpa en sån där BH till mig!?? snälla, den va fett het och alla här i Sverige är för små för mig och mina kompisar "/
    pusss!

    SvaraRadera
  6. hej den där me bh:n va ja! ;)

    SvaraRadera