söndag, augusti 29, 2010

New Youk City!

Hello :D

AHHH JAG ÄR I NEW YORK!!!

Jag kom till Arlanda vid halv 7 och såg flera gråtande och ledsna personer så jag kände mig som hemma. Jag gick och checka in mitt bagage och det fick väga 23 kg och det vägde exakt 23.0 kg :D Jag började prata med dom andra och hälsa lite på dom och alla är riktigt snälla. På planet hamna jag bredvid Jenny och Petter och vi hade det roligt i 8a timmar så det kännes som bara 3. Jag förstår inte hur tajt man kan bli med någon på bara 8a timmar för Det är flera som har frågat om vi känner varandra sen innan med det gör vi inte! Men hon är jättesnäll och hon är lika galen som mig : ) När vi landade så skulle vi igenom immigration och det gick bra till en början och sen fråga hon om jag var accepterad till skolan och jag sa Ja jag tror det! Och hon bara Tror det?? Och jag blev jätte rädd och jag visste att jag var accepterad och jag skulle aldrig sagt tror det! Men jag kom igenom i alla fall och senare kom vi fram till hotellet och då bor jag med Jessica och Alexandra  Direkt när vi kommit upp på rummet så sprang vi ner till polen och hoppa i och simma! Jättehäligt! Inatt sov Jenny och Sanna i vårat rum oxå och vi hade det mysigt!

Idag har vi varit på en tour i new york och vi har varit på Manhattan och massa andra ställen! Vi gick i central park och så har vi sett huset där de spelar in tv-showen Vänner! Coolt!!
Senare blev vi avsläppta på grand central station och då mötta jag den bästa och finaste Jossi!! När jag såg henne så skrek jag så jag gjorde en tjej rädd men Det var så himla kul att träffa henne!! Jag, Jossi och Jenny gick och åt lunch och senare gick vi till The rocketfeller center och gick upp på toppen och tog fantastiska bilder! Efter det tog vi oss till Times square and gick in i 4a vånings forever21 :D Vi stanna där i ca 2 timmar och kolla och prova kläder och jag fick med mig en kofta och en tröja. Jag får inte köpa för mycket för att jag har ingen plats i handbagaget! Efter Forever21 så gick vi och mötte Jossis värdbror och så var det dags att säga hejdå till henne IGEN !! :O Jag började gråta och det var jätte jobbigt!! Jenny tröstade mig efter och senare fortsatte vi vidare till victoria secret och Jenny shoppa underkläder! Det var också en jätte stor affär men den va dyr! Efter det gick vi till starbucks och fika!! Det var AWSOME! Sen tog vi oss till bussen och åkte till hotellet och åt middag och nu är vi på rummet och fick precis igång Internet! Det har varit en lång dag och vi ska snart sova och jag chattade nyss med min värdmamma Anna och hon sa att vi ska gam Hunting och Campa nästa helg och så ska vi gå på en circus som skulle vara jättebra. Det kommer bli super kul och jag är väldigt excited!! Jag lägger lite bilder men sen kommer det mycket mer och till och med några videos!


Jag brevid Elmo x 2 :D


Jag brevid empirestatebuilding!


Jenny, Jossi och Jag på Toppen av The rocketfeller center!


Jag och jossi precis när vi träffades :D


Jag och Jenny :D Snyggaste bilden ever xD



På bussen påväg till New York!


Vi ser New York från hotellfönstret!


Fanny jag och Jessica vid polen!


Min säng på hotellet! Fast Jenny har nu tagit över halva!


I väntan på bussen till hotellet!



Där var planet!!


Evelina, Arvid och sofia :)


Petter och Jenny :)


Mamma och jag på Arlanda!


Jag och pappa på arlanda som säger Hej då!!

7 kommentarer:

  1. LILY! Köpt ngt med mina dollar än? ;D <3

    SvaraRadera
  2. ÅH! Hoppas du har det bäst! Saknar dig massor, massor, massor! <3 :)

    SvaraRadera
  3. Upptäckte din hälsning på min dörr började typ gråta, kan inte fatta att du är borta!!!! Du måste ha det bäst nu annars blir jag inte glad.

    p.s. det är Kakmonstret och Elmo du står bredvid

    SvaraRadera
  4. Nej emilie, Inte än! Ska försöka hitta något fint armband eller nått jag kan använda mycket :) Och Saknar dig oxå SOFIA!! Och Martina, Jag hade glömt att jag satte den där lappen på din dörr, men jag tyckte det var gulligt :P OCH JAG HAR DET BÄST!!! Och jag vet men det va jossi som sa att det inte va kakmostret!! Älskar er!! <3

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Gumman! Saknar dig så sjukt mycket att det värker. Ville bara säga att det nog var den bästa känslan i hela världen när jag såg och fick krama om dig vid Grand Central. Längtar tills jag får se dig igen! Älskar dig!!

    SvaraRadera
  7. aaah! cant belive youre there!!!!!!!!
    hur känns det?????????? saknar du kalla gamla fula Sverige? pussssssar!

    SvaraRadera