fredag, augusti 13, 2010

Lite info om Familjen.

Hej hej.

Jag vet att några nya har börjat läsa min blogg och jag vet att många vill veta mer om min Usa familj så jag tänkte ha ett litet inlägg och berätta om dom och om massa annat runt om det.

Jag åker det 27 augusti klockar typ 10.30 från Arlanda med SAS direkt till The Big Apple!! 2 veckor kvar!!!!!!! Det kommer ta ca.8 timmar att flyga och klockan kommer vara runt 13 i New York när vi kommer fram. Vi kommer vara i New York med Utbytesstudenter från hela Norden och bo på ett hotell i New Jersey. Vi kommer gå med en guide och kolla runt och vi kommer få fritid att shoppa och sånt.

Sen den 30e Augusti börjar äventyret! Då ska jag flyga från New york till Denver till Spokane där Familjen Galten kommer hämta upp mig. Det kommer vara så himla roligt att äntligen få träffa dom och se vart jag ska bo under detta underbara år.

Familjen består av:
- Anna, 33 år och hon ska börja plugga till hösten.
- Randy, 40 år och han jobbar som säljare.
- Korrin, 15 år och hon ska köra mig till skolan.
- Megan 9 år och vi ska leka hela dagarna. :)
- Kathy, 65 år och hon jobbar med något jag inte vet vad det är.
- Drago, 4 år och han är en hund.
- Dutch, 1 år och han är också en hund.
- 5 finkar som kommer låta mycket. :P

Jag har chattat mycket med familjen och pratat med alla utom Kathy en gång. Dom är verkligen jätte gulliga och det känns redan som jag känner dom. Jag har chattat mest med Anna och hon är ur gullig och hon har berättat om massa olika grejor om familjen, skolan och saker vi kommer att göra tillsammans. Hon tror att jag och Korrin kommer bli jätte bra vänner och det tror jag också faktiskt. Hon är väldigt lik mig på många sätt, hon är sprallig, dansar, gillar samma som jag och har samma storlek så jag kan låna hennes kläder :D. Anna och Randy har varnat mig många gånger för Megan att hon kommer vara på i början och vara väldigt mycket. Men jag har förberett mig för det och om hon blir för mycket är det bara säga till på ett bra sätt så hon inte blir ledsen. Det kommer bli så kul så!!
Sen Randy sa till mig när jag fråga varför dom ville ha en Utbytesstudent: ”Well, we just fired our maid so we said why not let an exchangestudent come clean our house instead." xD Han skämtade som tur va. Men jag vet att jag kommer få tvätta mina egna kläder men jag tycker det är väldigt bra för det första behöver jag träna på det för jag är väldigt dålig på att tvätta, Sen för det andra känns det fel att slänga all min tvätt på dom och låta dom tvätta den.
Anna säger att hon tränar mycket på gym och då tänkte jag att jag skulle hänga med för det har jag aldrig riktigt provat på till hundra och då kan jag hålla mig i form när jag är i Usa på samma gång. Så det kommer också bli kul!

Men familjen bor i Post falls, Idaho och det är väldigt nära statgränsen till Washington state. Idaho ligger i nordvästra Usa och klimatet är väldigt likt Sverige. Och för alla som läst Twilight så ligger det ganska nära Forks men det regnar inte lika mycket, (hoppas jag!) :P. Men i Post falls bor det ca.21000 personer och i skolan Post Falls High School (PFHS) så går det 1500 elever så det är en stor skola.


Här ligger post falls.


Anna. Hon var så himla fin på sin bröllopsdag!


Randy (han till vänster).


Korrin.


Megan.


Kathy.


Hundarna Drago och Dutch.


Hela familjen.


Här är huset jag ska bo i.


Så här ska jag flyga den 27e-30e augusti. :D AHHHH

Puss och hej.

1 kommentar: