onsdag, augusti 18, 2010

Ambasaden.

Hello :)

Idag gick jag upp 6 :( .. Och så sjkutsa mamma mig till ambasaden och vi var där vid ca. 7.00, Och när jag kom dit ställde jag mig i en kö och då fick jag veta att dom öppnade 8.00. Men det var ändå bra att jag kom tidigt för kön jag stod i blev bara längre och längre så det var bra att jag var tidig annars hade jag nog stott kvar där än. Jag stod som nummer 3 och när dom kalla in mig till ingången där man ska rönka väskan så började en kvinna snacka engelska, så då prata jag engelska, sen börja hon snacka svenska så då bytte jag och sen börja en kille snacka engelska samtidigt hon snacka svenska och allt blev bara väldigt förvirrande. :P Men jag kom igenom och gick in till huset där jag möttes av en ganska stäng dam som tog mina papper.. Jag fatta inte att hon jobba där så jag blev väldigt förvånad och fatta noll.. Men hon sa att jag skulle sätta mig så då gjore jag det. Sen efter ca. 5 min så blev en kille upproppad och jag hörde verklign ingenting och då blev jag rätt att jag inte skulle höra när dom roppa på mig. Men några sekunder senare så roppa dom mitt namn och jag gick till ett bås. Där va det en trevlig gullig kvinna som bad mig ta fingeravtryck på vänsterhand och såklart tog jag min höger hand och skämmde ut mig totalt men hon bara skratta och jag sa att jag är dålig på höger och vänster. :P Men sen fråga hon vart jag skulle, vem som betalar resan för mig och vad mina föräldrar jobbar med. No problem och mitt visum blev godkänt! :) det tog en timme att vänta på att dom skulle öppna och sen tog det max 10 min där inne... Men nu är jag klar att åka :D Bara packa kvar!

Om en timme ska jag och mamma åka till mormor sen handla och sen till Martina så ska jag sova där tills fredag. Det blir nog kul -.- :P
Men jag har gjort en video till martina som jag gjorde till jossi. HÄR kan ni se den :)!
Kram

Måste lägga in en bild så det inte blir så tråkigt inlägg!


ÄLSKAR MINA JORDGUBBSNAGLAR!!! :D

1 kommentar: