måndag, september 13, 2010

High School + Köttbullar

FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT att jag inte uppdaterat men det har varit massa denna vecka!! Denna vecka som kommer ska jag försöka skriva ett inlägg varje dag.

Första dan på Post Falls High School va både kul och spännande. Jag började med att ha Historia och läraren prata mäst om regler och hur han kommer betygsätta arbeten och så. Sen skulle jag ha Biologi och jag gick omvägar runt hela skolan för att jag inte hittar.. Men på Biologin så skulle alla precentera sig själva och jag sa att jag va utbytesstudent från sverige och alla sa Woooow.. och tappa hakan :O.. Och flera fråga massa frågor om sverige och vad man gör där :S det är en lite dum fråga för i sverige gör man typ närstan samma saker som i Usa bara man pratar svenska, (Sen finns det många skillnader oxå!!!) Men efter det hade vi Engelska och min engleska lärare är ganska läskig men han är snäll mot mig för att jag är utbytesstudent :). Där fick jag oxå precentera mig själv och efter lektionen så pratade jag lite med läraren och fråga lite bara och han sa att min talande engelska är väldigt bra! Då blev jag glad :) och sen var det en kille i klassrummet oxå som sa att han kunde hjälpa mig med engelskan om jag hadde några problem Haha :P.

Sen var det lunch och det är GAALLET!! Alla är överallt och man ska ställa sig i rätt kö för att få en viss mat och det finns INGA platser!! :(.. Men jag satt med Korrin och hennes kompisar.
Sen hade jag Pottary (lerskulpturering) och då satt jag brevid en YBER HYPER KILLE SOM JAG STÖR MIG SÅ SJUUKT MYCKET PÅ!! Han ber mig HELA tiden snacka svenska och skriva på svenska.. -.- Sen hade jag matte som är SVÅÅÅTR så jag bytte matte grupp och nu är jag i en lättare grupp så nu är matte kul!! Efter det har jag Cardio fit och det är som styrketräning och man sätter upp egna mål och tränar ganska hårt för att komma i form och efter denna vecka är har jag väldigt mycket träningvärk för jag har inte tränat på nästan 2 månader och nu är det varje dag :S

Efter första dan så åkte jag hem direkt efter skolan sluta och min värdmamma kom och hämta mig för Korrin hade Cheer. Så jag åkte hem men jag hade inga läxor så jag målade en bild och jag blev ganska nöjd med den :)

Sen gick dagarna ganska likt och jag pratade med fler och fler hela tiden och många kommer fram och ställer de konstigaste frågorna.. Sen har jag umgåtts lite med Korrins kompisar och dom är väldigt snälla :)

Vill bara säga att igår gjorde jag svenska köttbullar till familjen och dom gilla dooom jättemycket :D Det var gott!! :P

Nu måste jag faktiskt sova så jag ska berätta om ALLT imorgon och då får ni fler bilder oxå!! Puss och god natt :*


Min bild jag gjorde :)


Närbild av tavlan!


Vi var och shoppa idag och hitta dom bästa diademen ever!!! :D


Igårkväll hade vi Jazznight och Korrin klädde sig i sin jazzdress xD Super snygg!


Mina svenska köttbullar! Dom blev godkända (även fast dom föll isär lite för att jag glömde äggen :P)! :D

2 kommentarer:

  1. hahahaha snygga köttbullar gullis!
    vilka frågor ställer folk tyyyyyyp :P
    puzzz!

    SvaraRadera
  2. men for i helvete lily! uppdatera! :D vill veta mer! xD bara lite korta inlägg då och då räcker ju, bara man får veta att du lever! <3<3

    SvaraRadera