tisdag, juli 13, 2010

Home again

Hejsan

Jag har varit på landet nu sen i fredags till idag (tisdag). Det har varit jätte mysigt. Jag åkte med min bror och Daniella efter jobbet på fredagen och vi kom ut på kvällen och pappa hade lagat jätte god mat och vi alla åt middag. På lördagen var det en jättebra väder och vi hade lunch med alla nära grannar på landet som vi har varje år. Det börjar med en jättetrevlig lunch med sill och potatis, och senare blev det bastu med alla tjejer i en bastu och alla killar i den andra. Senare blev det middag med alla som fortfarande är vakna. För om man lägger på hur många snapsar och alkohol dom får i sig på så några timmar så är dom väldigt fina senare på kvällen. På kvällen spelade dom musik och dansade som det var en klubb på vår brygga. Det var jättekul att kolla på och jag dansade bugg med min pappa, haha. Han är jätteduktigt, mamma har lärt honom, men när jag dansar med någon vill jag styra och det är inte så bra för då kommer vi alltid på fel sätt och jag dansar på mitt sätt och han vill styra mig på ett annat sätt. Men det gick bra att dansa med pappa ändå.

På söndagen skulle alla i familjen åka hem och jobba men jag tycker inte det är så jättekul att vara inne i stockholm på sommaren, så jag ville stanna kvar på landet och det ville mischa oxå. Hon ogillar oxå värmen inne i stan, Så jag ringdde Martina på söndagen och fråga om hon ville komma ut för jag vågar inte vara där själv, och hon kunde. Så hon kom ut och vi stanna där tills idag när pappa kom och hämta oss. Jag, hon och mischa sov i vardagsrummet och jag trodde vi skulle dö av värme, och förstå hur varm mischa måste vara för hon har svartpäls, hon måste dö! Det har varit dom 2 varmaste dagarna av sommaren på måndag och tisdag och det märktes på natten! med 2 fönster och dörren öppen ut var det fortfarande 100 grader varmt när man vaknade. Men även fast det var varmt så lagade vi god mat (martina är jätte duktig på sånt) och vi låg och sola och badade hela dagarna, Bara tog det lungt och njöt av sommaren.


Alla grannar och familjen på våran precis klarbyggda brygga.


Vår brygga, Bara kjolen kvar att skruva upp! Pappa har byggt hela, Väldigt stolt! :)

Jag målade mina naglar på lördagen som jag tänkte ha när jag flyger iväg. Jag chattade med Anna idag och hon sa att det bara är 47 dagar kvar tills jag kommer till dom så det betyder att det bara är 44 dagar tills jag åker!!!
Men tillbaks till naglarna; jag har målat dom så här:



Vänster hand: Usaflaggan, Höger hand: Sverigeflaggan

Coolt va? Jag målade dom själv fast Daniella hjälpte mig med prickarna på Usaflaggan, det var svårt för min vita färg var väldigt lös.

Jag fotade en cool bild på Robban!


Im flying :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar